Maroko z nahrbtnikom – 10 dni Maroko potovanje

potovanje maroko

To potovanje v Maroko se je zgodilo že nekaj let nazaj. Pravzaprav je bilo najino prvo skupno večje potovanje. Spakirala sva kufre, pardon, nahrbtnike in pobegnila za skoraj cel mesec. Od tega naju je pot 10 dni vodila po čarobnem Maroku.

Če želite res drugačno doživetje, potem se odpravite v Maroko. Zgroženi boste nad umazanijo in vsiljivimi otroci ter očarani nad kulturno drugačnostjo, ritmom življenja, puščavo, oazami in pogledom na z miljardo zvezdami osvetljenim nočnim nebom. Zajahajte kamelo, odpravite se na sipine, pogled usmerite v zvezde in ob pesmi berberskih bobnov potopite prste globoko v topel pesek. Maroka ne pozabiš nikoli.

Kje sva se potepala

Maroko potovanje

10 dni Maroko potovanje z nahrbtnikom

1. dan: Potovanje se začne
Najina pot se je začela v italijanski Gorici, kjer sva se popoldne odpravila na vlak za Milano. Tam sva se iz glavne železniške postaje s shuttlom odpravila na letališče Milano Malpensa, potem pa noč delno prespala in delno prebedela na klopeh terminala.

2. dan: Prihod v Marakeš
Dopoldne sva letela do Madrida, tam pa nekaj ur prečakala na drugi let. Včasih je prava cena poceni potovanja tudi dolgo čakanje na letališču. V Marakeš sva končno prispela v večernih urah. Ob izstopu iz letališča bodite pripravljeni – kulturni šok boste doživeli praktično takoj.

potovanje maroko

Čeprav naju je nekoliko skrbelo, kako bova pri temi našla do hotela, je bila skrb odveč. Na izhodu iz letališča je čakala cela vrsta taksijev. Na tej točki sva bila s cenkanjem še zelena, ampak sva vseeno uspešno zbila ceno in se s taksijem pripeljala naravnost do hotela, ki sva ga izbrala iz vodiča Lonely Planet. Naj omenim še, da nisva imela čisto nikakršnih rezervacij nastanitev, zgolj letalske karte 🙂 Tako sva zvečer utrujena ostala brez nastanitve, saj je bil najin izbrani hotel zaseden, in s težko prtljago na hrbtu. Ampak je že tako, da se vedno najde nekdo, ki je proti plačilu več kot pripravljen pomagati. V zameno za par dirhamov naju je prijazen mladenič odpeljal do riada, ki je imel še proste sobe, čeprav nama takrat ni bil ravno ugoden, vendar sva bila preveč utrujena za iskanje cenejše variante.

3. dan: Raziskovanje Marakeša
Naslednji dan sva vstala zgodaj, pozajtrkovala in se odpravila na ogled znamenitosti, kar pa je bilo vse prej kot lahko. Zemljevid ti skoraj nič ne koristi, saj ni označenih ulic. Ko enkrat vstopiš v labirint soukov, je najbolje, da hodiš vedno v isti smeri. Nekje že prideš ven. V napoto so ti tudi osli in tisoči motoristov, ki ti ves čas trobijo za hrbtom.

Ko sva že skoraj obupala nad tem, da bova našla nek muzej, se je le-ta nenadoma prikazal pred nama. Očitno sva le hodila v pravi smeri! Notranjost muzeja je bila polna zelligeja, oz. poslikanih ploščic.

potovanje maroko

Ogledala sva si še nekaj drugih zanimivosti, potem pa sva poiskala turistično agencijo Sahara Expediton. Odločila sva se namreč, da naslednja dva dni preživiva v puščavi, in vsi so priporočali, da je najbolje na pot s specializirano agencijo. Tako sva rezervirala in vplačala 65 € za dvodnevno potovanje in nočitev v šotoru v puščavi.

4. dan: Pot v puščavo
Zjutraj sva se odpravila do agencije, od koder smo se s kombijem odpravili proti puščavi. Razdalja v kilometrih sicer ni bila velika, a je celotna pot trajala okrog 10 ur. Vmes smo namreč prečili Visoki Atlas, se peljali skozi dolino reke Draa, si ogledali utrjeno mesto Aït Benhaddou, kjer so snemali že mnogo filmskih uspešnic, npr. Lawrence Arabski, Jezus iz Nazareta, Mumija, Gladiator,… nato pa smo se ustavili na kosilu v Ouarzazatu, ki je znan po enem izmed največjih filmskih studijev na svetu, imenovanem Atlas Studio.

potovanje maroko

Popoldan smo prispeli v Zagoro, kjer smo zajahali kamele in se odpravili proti šotorom na sipinah. Pot je na srečo trajala samo uro in pol. Jahanje kamel namreč ni ravno udobno. Pot bolečih nog, smradu in smrkanja kamel po nogah nas je najprej vodila skozi ulice naselja, nato mimo nasadov, vedno manj je bilo hiš in zelenja ter vedno več peska do kamor seže pogled. Ko smo sredi sipin ugledali velike šotore, so nas tam že čakali Berberi, ki so nam najprej postregli z vročim metinim čajem, potem pa še z večerjo, ki jo je sestavljal zelo okusen tajine.

Po večerji smo se v temi odpravili na sipine, kjer so Berberi peli in igrali na bobne, mi pa smo se zakopali v vroč pesek, poslušali njihove pesmi in gledali zvezdne utrinke. Nad nami se je bohotilo nešteto zvezd, in po dolgih letih smo v tistem zakotnem kotičku sredi puščave zagledali tudi Mlečno cesto, ki je bila vidna kot meglica na črnem nebu. Prizor, ki ga pri nas že lep čas ni videti več.

Malo smo še zaplesali (moški z moškim, saj si berberi niso upali za ples prositi nežnejšega spola), potem pa še malo občudovali nebo. Na pol v spanju smo se nazadnje odpravili v šotore, kjer smo tudi prenočili.

5. dan: Iz puščave
Zjutraj so nas zgodaj zbudili, da smo na sipinah pričakali sončni vzhod. Postregli so nam tudi zajtrk, potem pa so začeli ponovno zbirati kamele na kup in ponovno nas je čakala ježa proti kombiju v Zagori. Potem smo se že odpravili nazaj proti Marakešu.

potovanje maroko

Tam sva poiskala poceni hotel, kjer sva za nočitev dala zgolj 6 € / osebo, potem pa sva se odpravila na glavni trg Djemma el Fna, kjer se doganje, ko pade noč, res razživi. Polno je nastopačev (Ki računajo, če le pogledaš proti njim), prodajalcev pomarančnega soka (pri nas je kozarec sveže stisnjenega pomarančnega soka vsaj 10x dražji), kadečih se stojnic s hrano, umetnic, ki ustvarjajo s kano, stojnic z začimbami,… privoščila sva si večerjo, potem pa se kmalu odpravila spat, zjutraj sva namreč nadaljevala pot proti Fezu.

6. dan: Z domačini na vlaku iz Marakeša v Fez
Naslednji dan sva se z vlakom odpravila proti Fezu. To je bilo najino prvo potovanje z vlakom v Maroku in prva priložnost, da sva preizkusila prav poseben maroški običaj. V Bibliji (oz. Lonely Planet vodiču) sva namreč prebrala, da je zelo nevljudno, če na vlaku ješ in hrane ne ponudiš ostalim, ki so s tabo v kupeju. Pisalo je tudi, da ne smeš obupati, če prvič ne vzamejo, da gre ponavadi v tretje rado. Kmalu sva ugotovila, da temu ni tako. Ljudje so bili namreč zelo odprti in že ob prvem poizkusu nama je uspelo. Na srečo sva imela s sabo kar precej hrane, naredila sva namreč zaloge za 8 urno pot, pa tudi ostali so se držali tega običaja.

potovanje maroko

Vožnja z maroškim vlakom je doživetje zase. Vlak je dolg in ima številne vagone. In prav vsi so do čisto zadnjega kotička polni. Najbolje je na železniško postajo priti precej pred odhodom in takoj, ko je mogoče, iti na vlak, da si zagotovite sedež v natrpanem kupeju. Vožnja iz Marakeša v Fez traja 8 ur in celotna pot je neudobna. Kupe je natrpan ljudi in prtljage, hodniki so polni, če se premakneš, ostaneš brez sedeža. Obisku stranišča smo se raje odpovedali, saj je bilo izredno umazano.

Na železniški postaji v Fesu je bilo spet polno taksijev, zamenjala se je samo njihova barva. V Marakešu rumeni, tu rdeči, potem v Tangierju modri. Tudi tu sva si prenočišče poiskala v medini, in sicer v hotelu, ki je bil v cenovni zlati sredini, ampak čist. Kar se je naslednji dan izkazalo za pametno odločitev.

7. in 8. dan: Ko obležiš sredi Maroka
Kljub vestnemu razkuževanju želodcev z Jägermeistrom in domačim šnopsom, so se naslednji dan pojavile slavne težave s prebavo. Kristino so že sredi noči zbudili krči v želodcu in Mitja je takoj zjutraj poslala v lokalno lekarno, kjer so dali tablete proti krčem in driski z navodili, naj se jih pije 3 dni. Če tudi vas doleti podobna usoda, pozabite oglje in Linex. To je vse blažev žegen. Poslužite se raje lokalnih zdravil, ki bodo res pomagale. Tako sva si vzela prisilni počitek. Mitja, ki se je bolje počutil, se je vmes odpravil na kakšen raziskovalni sprehod in po hrano. Cela dogodivščina je bila nakup prepečenca. Midva nisva znala arabsko ali francosko, prodajalec pa zelo malo angleščine. Na pult nama je zložil skoraj vse, kar je imel, dokler ni Kristina srečna končno primila v roke prepečenec. Potem naju je podučil, da je to za “žensko, ki je bolna”. OK, samo, da sva ga dobila! 🙂

9. dan: Raziskovanje Feza
Če te že obisk Marakeša popelje nazaj v preteklost, to za Fez še bolj drži. Kaj ne bi, saj je eno izmed najstarejših (in tudi največjih) srednjeveških mest v Afriki. Spet sva po občutku prečesala ulice znotraj obzidja. Motoristov tu ni bilo, saj so ulice še bolj ozke kot v Marakešu, pa tudi precej strme. Tako so osli glavno tovorno sredstvo. V medini je ogromno vodnjakov, ki so vsi obdani s ploščicami. Veliko je tudi vrat, saj predstavljajo edino pot iz medine. Najbolj znana med njimi so gotovo Bab Boujeloud (ali velika modra vrata), blizu katerih sva tudi spala.

Rokodelstvo je v Fesu še vedno zelo pomembna dejavnost. Pogledala sva si kako se izdelujejo maroške preproge, lončene izdelke, delo v kovaški delavnici, mesarijo kar sredi ulice, odiralnico ovac,… Stvar, ki sva si jo verjetno najbolj zapomnila, če ne zaradi drugega že zaradi ogabnega vonja, pa so barvalnice usnja, kjer delavci cel dan stojijo v ogromnih kotlih, polnih kemikalij in v smrdečem ozračju barvajo usnje. Zaradi težavnega in seveda zelo nezdravega dela imajo veliko zdravstvenih težav pa tudi kratko življenjsko dobo. Na srečo sva si zadeve ogledala kar iz balkona neke prodajalne, ki je bila kar precej stran od dogajanja. Z vsakim korakom bližje kotlom je postajal smrad vedno bolj neznosen.

potovanje maroko

Če želite tudi vi videti barvalnice usnja v Fezu, vam ni potrebno veliko iskanja. Odpravite se po medini in že vas bodo obkolili otroci, ki vas bodo proti plačilu nekaj dirhamov pripravljeni peljati na ogled. Ta navadno gre skozi kakšno prodajalno, kjer si lahko tudi ogledate in kupite usnjene izdelke.

Zvečer se je Mitja odločil, da bi se dal enkrat obrit brivcu. Pri nas že težko najdeš brivca, v Maroku pa so na vsakem vogalu. Pa še poceni so. Mogoče je bila nizka cena kriva, ali pa je imel nesrečno roko pri izbiri. Mogoče pa so brivci v prostem času tudi mesarji, kajti brivnico je zapustil krvav, kot da bi ga klali, ne pa brili.

10. dan: Vožnja v Tangier
Sicer sva imela v načrtu še obisk Chefchauena, toda na žalost nama je zaradi zdravstvenih razlogov zmanjkalo časa. Morda kdaj drugič. Sledila je samo še vožnja z vlakom v Tangier, od koder sva s trajektom ponoči odplula v španski Algeciras.

Trajanje potovanja: 04.09.2007 – 15.09.2007
Prevoznik: EasyJet Milano Malpensa – Marrakesh

Kako v Maroko?
Maroko leži v Afriki, zato bo, hočeš nočeš, potrebno čez mediteransko morje. To lahko storite z letalom, marsikdo pa pot opravi tudi s trajektom. Midva sva v Maroko letela z EasyJet iz Milana (Malpensa), iz Maroka pa sva jo s trajektom mahnila na relaciji Tangier – Algeciras (Španija). Pot sva nato nadaljevala z avtobusom proti Portugalski, ampak to je že druga zgodba. Let sva imela na relaciji Milano Malpensa – Madrid – Marrakesh, stal je pa vsega okoli 70 eur. Če danes pogledam cene za isto relacijo in približno isto obdobje, vidim, da so cene sicer višje, a let je direktni brez prestopa.

Kje sva spala

Marakeš: Riad Omar
Izraz “riad” pomeni vrt, nanaša pa se na mestne hiše, ki so zgrajene okoli sredinskega dvorišča, ki naj vsebuje nekaj zelenja. Naš Riad je bil gostilna s prenočišči, kjer sva imela tudi zajtrk. Čeprav je bil nekoliko dražji od pričakovanega, je bil za maroške standarde precej dobra nastanitev, stal pa naju je zgolj 15 € / osebo na noč. Verjetno bi se dalo ceno znižati, vendar sva bila ob prihodu preveč utrujena. Konec koncev sva dobila veliko za svoj denar (15€ po osebi): dvoposteljno sobo, lastno kopalnico in stranišče, klimo, zajtrk in pravljično okolje. Vsekakor priporočava.

Zagora: šotor sredi puščave z agencijo Sahara Expedition

Fez: Hotel Cascade, ki sva ga našla v Lonely Planetu. Ugodno in dobra lokacija.

Zdravstvena opozorila

Glede prehrane in pijače je tu na mestu veliko opozorilo: bodite karseda previdni, saj so zastrupitve pogoste. Vodo pijte le iz popolnoma zaprte plastenke. Če naročate priljubljeni pomarančni sok, zahtevajte, da ga naredijo svežega pred vami, sicer ga radi redčijo z vodo. Ne jemljite ledenih kock. Sadje operite z vodo iz plastenke ali jejte takšno, ki ima debelo lupino (banane, pomaranče). Zunaj ne jejte solat, ampak le dobro prekuhano hrano. In odpovejte se jajcem na vsakršen način. Tudi zobe preventivno umivajte z ustekleničeno vodo. Za zdravje imejte s seboj steklenico kratkega in čimbolj alkoholnega in ga ruknite po vsakem obroku.

Če se s hrano zastrupite, poiščite pomoč v lokalni lekarni, kjer vam bodo dali zdravila, ki res pomagajo. Naše izkušnje kažejo, da sta Linex in oglje zgolj blažev žegen. Tudi s pomočjo sumljivih lokalnih preparatov bo zdravljenje trajalo nekje 2-3 dni.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.