11 dni potovanje po Siciliji

potovanje po Siciliji

Ahh, Sicilija. Limone, pizza, vino in sonce. Kaotična Catania, ki ji kraljuje Etna, slikoviti Cefalù, s plažo kot iz razglednice… in bližnji vulkanski otoki sredi razburkanega morja. Ne moreš je ne imeti rad, saj je res posebna. Živi v svojem ritmu in res je čudovita. Sicilijo si sicer lahko ogledaš v nekaj dneh, vendar zanjo se splača vzeti si čas.

Na Sicilijo se lahko odpraviš s potovalno agencijo ali v lastni režiji. V tem primeru je sicer potrebno nekaj planiranja, vendar ne preveč. Včasih se moraš pustiti presenetiti.

Midva sva se odločila, da bova na tem potovanju predelala severno in vzhodno Sicilijo, in sicer z javnim prevozom. Rent-a-car je sicer na voljo, vendar se tokrat zanj nisva odločila. Potovanje je bilo zato mogoče nekoliko počasnejše, vendar nama je to tokrat ustrezalo. Pa še destinacij za še eno potovanje nama je ostalo…

Kje sva se potepala:

zemljevid Sicilije

Obiskala sva Capo D’Orlando, otoka Lipari in Vulcano, čez Messino sva se zapeljala v Catanio, skočila na Etno, v Siracuso in Palermo.

Itinerarij potovanja po Siciliji

8. dan: Catania
9. dan: Siracusa
10. dan: Catania – Palermo
11. dan: let Palermo – Venezia (Treviso)

Najino potovanje po Siciliji

1. dan: Prihod v Palermo in pot do Capo D’Orlando

Po pristanku na letališču v Palermu naju je čakala pot do najinega Airbnb prenočišča v Capo D’Orlando. Z avtobusom sva šla do centra Palerma, nato pa pot nadaljevala z vlakom. Prvi zaplet 🙂 Pot, ki bi morala biti relativno hitra, se je zaradi Trenitalia močno zavlekla. Res močno zavlekla. Na srečo so bili gostitelji razumevajoči, midva pa iz ure v uro bolj utrujena in lačna. V mesto sva, namesto popoldan, prispela šele v poznih večernih urah. Gostiteljica naju je prijazno počakala na železniški postaji in naju nato peljala do svojega B&B.

2. dan: Capo D’Orlando

Zbudila sva se v izredno vetroven dan. Morje je bilo razburkano in tako je ostalo še kakšen dan. Čas sva želela izkoristiti za obisk Eolskih otokov, vendar so bili zaradi vremenskih razmer vsi ladijski izleti odpovedani. Tako sva raje raziskala Capo D’Orlando, ki je izven glavne turistične sezone počasno mestece… ravno pravšnje za dopustniški počitek in sicer tudi dobro izhodišče za izlete, z dobrimi povezavam, nižjimi cenami in manj gneče kot sosednji Cefalù. Za naju pravo odkritje, zato sva ga izbrala za “bazno postajo”, od koder sva potem raziskovala.

Capo ima sicer tudi čudovite in dolge plaže, ki so – če je vreme primerno – idealne za kopanje in poležavanje. Če se znajdete v Capo D’Orlando, se odpravite na večerjo v manjšo gostilnico Le Siciliane, kjer boste jedli izredno dobro in pristno hrano. Priporočava!

3. dan: Cefalù

Ker so bile vode še vedno razburkane, sva se kar z vlakom odpravila v “sosednji” Cefalù. Pravzprav je približno uro vožnje oddaljen, vendar vmes ni kaj veliko, razen majhnih vasic in veliko kilometrov obale. Pa še vlak je na Siciliji precej počasno in nepredvidljivo prevozno sredstvo. Mestece je sicer srednjeveško slikovito, z ozkimi kamnitimi ulicami, katedralo in peščeno  plažo, ki je naravnost idealno za počasno pohajkovanje.

potovanje Sicilija

Nad njim se bohoti La Rocca, grič z dramatičnimi stenami in obsežnimi stopnicami, ki vodijo na vrh. Vzpon vzame nekje pol ure. Skrit med ulicami je še Lavatoio, oz. pralnica iz 16. stoletja, s kamnitimi umivalniki, ki so zgrajeni nad izvirom. Sprehodite se po ozkih ulicah ter se odpočijte na peščeni plaži.

4. dan: Eolski otoki – Lipari in Vulcano

Vremenska napoved se je izboljšala, čeprav je bilo morje še vedno razburkano, zato sva ta dan končno izbrala za izlet do Eolskih otokov. Prejšnji večer sva v Capo D’Orlando pristopila do ene izmed številnih lokalnih turističnih agencij, ki organizirajo izlete in preprosto rezervirala termin za naslednji dan. Zjutraj naju je kombi pobral na promenadi in naju zapeljal do manjšega pristanišča v sosednjem naselju, kjer je že čakala ladjica (tudi prevoz nazaj je bil organiziran in tako sva bila popolnoma brez skrbi). Zaradi vremenskih razmer je bil mogoč zgolj izlet na otoka Lipari in Vulcano, sicer bi se z veseljem zapeljala še do vulkana Stromboli.

Sicilija potovanje

Otok Lipari nama je deloval precej zaspan, čeprav je od otokov najbolj poseljen. Mogoče pa sva bila zgolj nestrpna za obisk sosednjega otoka Vulcano, od koder se je dobesedno kar kadilo! Mestece ima majhno, a živahno pristanišče, kamor ves dan prihajajo izletniške ladjice. Sprehodite se lahko skozi ulice do citadele in arheološkega parka, ki stoji vrh vzpetine, v mestu je tudi več arheoloških ostankov, nekoliko umaknjena iz pristanišča pa je živahna promenada s kavarnami in prodajalnami.

vulkan Sicilija

pogled na otok Vulcano s kraterjem; čez pobočje je dobro vidna dostopna pot do kraterja

Ladjica nas je nato zapeljala na sosednji otok Vulcano. Že sam pogled na krater, strmo pobočje in žveplov dim, ki se vije iz tal, je impresiven. Tako kot je impresiven vonj, oz. bolje rečeno smrad po gnilih jajcih, ki nas obda takoj, ko stopimo na tla. Krivec za vonj je seveda žveplo, ki pronica iz tal. Vulcano je sicer mirujoči vulkan, kar pa ne pomeni, da ni aktiven, saj nas beli dimni stebri, vonj in tudi toplo morje in blatne kopeli opominjajo na prisotnost mati narave. Ko se navadite na specifičen vonj, lahko na otoku uživate na plaži, si privoščite terapevtsko blatno kopel ali se odpravite na vzpon do kraterja, kar sva midva tudi izbrala.

Sicilija potovanje

Vzpon je lahko v poletni pripeki precej naporen in dolgotrajen. Pobočje je na sončni strani in praktično brez sence, zato se oborožite z vodo, dobrimi čevlji in čepico na glavi. Seveda pa se ves napor poplača, ko zasopihani prilezete do kraterja Fossa di Vulcano, ki leži na nadmorski višini 290 m. Od tu so razgledi, ki jih delno zakrivajo dimni stebri, prekrasni, vonj po žveplu pa ponovno intenziven. Postojte na vrhu in občudujte moč in lepoto narave, nato pa se odpravite na plažo in namočite utrujene noge.

Vožnja z ladjico nazaj na Sicilijo je bila zvečer bistveno bolj razburkana. Bodite pripravljeni na morsko bolezen. Tudi najbolj trpežni smo ji podlegli.

5. dan: Capo D’Orlando – Messina – Catania

Ta dan sva pomahala severu Sicilije v slovo, se ponovno usedla na vlak in se preko Messine odpeljala v Catanio. Vožnja z vlakom poteka po vzhodni strani otoka, večinoma ob obali. Med potjo lahko že od daleč občudujete Etno, ki je – mimogrede – ogromna. V Cataniji sva bila nameščena v B&B, ki je bil praktično v centru, tako da sva imela vse na dosegu roke. V zameno za priročnost sva žrtvovala nekoliko miru, saj je hrup vesp, avtomobilov in ljudi precejšen in neprekinjen.

Sicilija potovanje

Popoldan in večer sva izkoristila za odkrivanje zgodovinskega središča: katedrale in Piazze del Duomo s Fontano dell’Elefante, ki so jo zgradili davnega 1736. leta, rimskih ostankov, ulice Crociferi in Etnea.

6. dan: Catania

Dan sva namenila raziskovanju Catanie. Zgodovinsko središče je pod Unescovo zaščito, veličastne palače pa bdijo nad trgi, medtem ko Etna bdi nad mestom. Etna je vseprisotna, saj je vidna od praktično povsod, doseg njene moči pa je viden v zgodovinskih ostankih. V 16. stoletju je izbruh Etne z lavo prekril mesto in ubil 12,000 ljudi, samo 30 let kasneje pa je udaril še močan potres. Takrat so arhitekti mesto preoblikovali, da nudi več zaščite in lažje evakuacijske poti v primeru ponovnega izbruha.

Sicilija potovanje

Odpravila sva se po ulicah za nosom do gradu Ursino, ki je nekoč stal na obalnem klifu, potem pa sta potres in lava spremenila pokrajino in danes je obala precej umaknjena od gradu. Nadalje sva si ogledala še Anfiteatro Romano (rimski amfiteater) in cerkev San Nicolo al Arena, ki je največja cerkev na Siciliji.

7. dan: Etna

Ta dan je bil poseben, saj je Mitja praznoval rojstni dan, zato sva se odločila, da ga preživiva drugače – na Etni! Obisk Etne lahko izvedete v lastni režiji, gor vozijo tudi avtobusi. Midva sva se odločila, da se nanjo povzpneva z vodičem. V bližnji agenciji sva rezervirala termin za paket “Sončni zahod na Etni”. Naslednji dan naju je vodič pobral, v terencu sva bila še z enim parom, tako da smo bili zelo intimna skupina. Prednost majhnih skupin je, da se ti vodič lahko bolj posveti in tudi po potrebi prilagodi ogled.

Najprej smo si ogledali Valle del Bove, do koder je pri zadnjem večjemu izbruhu med leti 1991 – 93 najnižje prišel tok lave, ki je ogrožal tudi naselja. Sledil je obisk kleti, kjer smo degustirali lokalne jedi, vina in olivno olje, nato pa smo se odpravili po cesti navzgor. Preteklost izbruhov se kaže vsepovsod. Pobočje je dobesedno prepredeno s starimi tokovi lave in podzemnimi rovi. Tu smo skozi manjšo luknjo v zemlji zlezli v podzemni rov, ki ga je za seboj pustil tok lave.

Sicilija potovanje

Sledil je obisk Crateri Silvestri na nadmorski višini približno 1900m. Sprehodili smo se po kraterjih, kjer smo tudi dočakali sončni zahod s prekrasnimi vedutami. Tu je na mestu še opozorilo. Etna je aktiven vulkan, ki je nemiren in ima pogoste izbruhe. Večina se jih sicer zgodi višje pod vrhom, kjer so aktivni kraterji, vendar se vedno lahko zgodi izbruh tudi nižje (vendar ne iz ugaslih kraterjev).

potovanje po Siciliji

Če se odpravljate na obisk Etne, spremljajte trenutno aktivnost vulkana, priporočamo na spletni strani www.volcanodiscovery.com, prav tako priporočamo, da se gor odpravite z vodičem, ki bolje pozna in spremlja obnašanje vulkana.

Sicilija potovanje

Po poti nazaj smo naredili še postanek za panoramski ogled vrha Etne, kjer smo dobili še nepričakovan obisk radovedne lisičke 🙂 nato pa sva odšla še na pizzo v pizzerijo Gisira Pizza and Drinks, ki je v ozki uličici, mize so razporejene kar po cesti in pločniku, pizza je pa res fenomenalna.

8. dan: Catania

Tudi v Catani se je mogoče kopati v morju. Plaže niso ravno peščeni polmeseci, vendar se je z nekaj iznajdljivosti možno kopati tudi zastonj. Le nekoliko se je potrebno sprehoditi ob kopališčih. Dan sva izkoristila za sproščanje v vodi 🙂 zvečer pa sva se na morsko hrano odpravila Trattorio Giglio.

9. dan: Siracusa

Zjutraj sva se sprehodila po tržnici, nato pa se odpravila na avtobusno postajo, kjer sva ujela avtobus za Sirakuze.

Sicilija potovanje

Sirakuze so stara grška naselbina, ki ima veliko dobro ohranjenih klasičnih arheoloških ostankov. Svojčas je to bilo največje mesto antičnega sveta – večje celo od Aten. Vendar mesto ne spi v preteklosti – pravzaprav je pravo sodobno mesto z očarljivim historičnim jedrom Ortigia. Tu sva si vzela ves dan za raziskovanje in pohajkovanje.

Najprej sva se napotila v arheološki park Neapolis. Tu najdemo bleščeče bel grški teater iz 5. st. pnš, obsežen kamnolom s katakombami, Dionizijevo uho – jama s popolno akustiko – in rimski amfiteater, kjer so uprizarjali gladiatorske boje in konjske dirke.

Od tu je zgolj pol-urni sprehod do Ortigie – labirint uličic, kavarne in palače ter glavni trg z Duomo vas bodo očarali, sprehod po obzidju in skodelica odličnega macchiata pa vas bodo poživili.

10. dan: Catania – Palermo

Dopoldan sva ujela ujela avtobusni prevoz za Palermo. Direktna linija je peljala čez pustinje notranjih pokrajin. Edino zelenje so bili številni nasadi citrusov. V Palermu sva odložila kovčke pri našem zadnjem gostitelju, ki sva ga ravno tako našla na Airbnb, in se odpravila na potep po mestu in na kosilo.

Palermo je ogromno mesto in glavno mesto Sicilije. Kaotične so ulice, še bolj kaotičen je promet. Od mesta boste največ odnesli, če se sprehodite po ulicah. Središče mesta predstavlja križišče Quattro Canti (štirje vogali). V bližnji okolici najdemo še Fontano Pretorio, ki jo imenujejo tudi Fontana Sramote, saj jo krasijo številni goli kipi, Teatro Massimo in številne cerkve.

Sicilija potovanje

In, ko se vam naenkrat zazdi, da niste več v Italiji, ampak sredi Maroka, veste, da ste prispeli do katedrale.

11. dan: let Palermo – Venezia (Treviso)

Zadnji dan nama je ostala zgolj še pot domov. Zgodaj zjutraj sva zapustila gostitelje in se odpravila na letališče, od tam pa naju je čakal povratni let v Treviso. Ah, navadila sva se že na gretje vročega sicilijanskega sonca, zato je bil povratek v dež in mraz trden pristanek na realna tla.

Trajanje potovanja: 01.09.2014 – 11.09.2014
Prevoznik: Ryanair Venice (Treviso) – Palermo

Kako na Sicilijo?
Sicilija je, ne pozabite, otok, ki je lociran čisto na dnu italijanskega škornja. Najhitrejša pot je zato letalo. Tja letijo nizkocenovniki, zato lahko karte dobite precej ugodno. Opcija je seveda tudi trajekt, če vam ostaja čas.
Midva sva letela z Ryanair na relaciji Venice (Treviso) – Palermo – Venice (Treviso)

Kje sva spala in jedla
Capo D’Orlando: B&B La Zagara
To je bilo gotovo biser tega potovanja. Gostitelji so izredno prijetni, sobe čiste in mirne, zajtrki pa prava pojedina s pravo svežo espresso kavo, sveže pečenimi rogljički in štručkami iz pekarne, pečenim pršutom in siri. V Capo D’Orladno se na dobro večerjo odpravite v Le Siciliane.

Catania: B&B Liodoro
Ta B&B sva rezervirala preko Booking.com. Je na zelo dobri lokaciji, praktično v historičnem središču in v bližini avtobusne postaje. Od tod se lahko enostavno sprehodite do vseh večjih turističnih znamenitosti, prav tako so v bližini tudi dobre gostilne. Priporočava lahko pizzerijo z najboljšo pico in simpatično majhno gostilnico z najlepšim romantičnim atrijem in odlično morsko hrano.

Palermo: izbrala sva Airbnb nočitev, ki je kot kaže ni več na voljo. Škoda! Gostitelj je bil izredno prijazen, spala sva blizu železniške postaje na Via Lungarini